zaterdag 16 juli 2011

DE NATUURLIJKE ZOETSTOF DIE UW BLOEDSUIKERSPIEGEL IN BALANS BRENGT

Al eeuwen lang wordt deze zoetstof bij de indianen uit Paraguay toegepast om bitter smakende geneeskrachtige kruidenthee te zoeten. Ook staat het reeds millennia lang bekend om zijn geneeskrachtige werking bij de behandeling van diabetes, insulineresistentie en overgewicht.

Reeds bij het koloniseren van Zuid-Amerika door Spanje en Portugal werden de Zuid-Europeanen verrast door deze zoete stof, die ze mee naar Europa namen voor de teelt. Extracten uit het blad en de stengels van deze plant schijnen een zoetende werking te hebben, die de zoete smaak van suiker 40 tot 300 maal overtreft (de getallen in de literatuur lopen sterk uiteen).

We hebben het hier over de plant Stevia, die de bron is van de zoetende stof stevioside en rebaudioside A. De zoetstof blijkt een superregulerende werking te hebben op de bloedsuikerspiegel. Dat is natuurlijk goed nieuws voor diabetici en prediabetici, maar Stevia kan nog meer. Naast de stabiliserende werking blijkt Stevia ook de eigen insuline productie te stimuleren, dat is van levensbelang voor diabetici bij wie de alvleesklier deze belangrijke functie aan het verliezen is.

Ook voor mensen met overgewicht of obesitas kan het gebruik van Stevia een grote steun in de rug zijn om het gevecht tegen overgewicht te winnen. Het allerbelangrijkste van dit zeer bijzonder geschenk van de natuur is namelijk dat deze zoetstof van nature geen calorieën bevat.
Ook mensen met prediabetes die ene dieet met minder suiker aanbevolen hebben gekregen kunnen veel baat hebben bij het gebruik van Stevia.

Veel van de zoetstoffen die we vandaag de dag tegen komen in frisdranken of “gezonde” yoghurtdranken kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid. Vooral voor diabetici of mensen met verhoogd risico op hart- en vaatziekten brengt het gebruik van aspartaam, acesulfaam-k of cyclamaat grote risico’s met zich mee. Diverse onderzoeken hebben aangetoond dat deze stoffen bij regelmatige inname het vetgehalte van de gebruiker sterk doen toenemen. Een averechts effect dus.

Stevia heeft bewezen dit effect juist niet te hebben. In tegendeel, het stimuleert juist de gezondheid van iedereen die kampt met problemen gerelateerd aan een onevenwichtige bloedsuikerspiegel.

donderdag 26 mei 2011

LAGERSTROEMIA VERBETERT LEVENSKWALITEIT VAN DIABETICI

Zelden kwamen we een natuurproduct tegen dat zoveel beschermende en positieve werkingen heeft op de bloedsuikerspiegel als de boom Lagerstroemia. De Lagerstroemia speciosa is een boom die van origine uit India stamt, maar ook voorkomt in andere landen in Zuidoost Azië. De lokale naam voor Lagerstroemia speciosa luidt in de Filippijnen “Banaba”.


De bevolking aldaar gebruikt de bladeren van deze boom om thee te trekken, die een reinigende en beschermende werking op de nieren heeft, ook die als gevolg van diabetes.

Het bijzondere van deze plant is dat het meerdere problemen die voorkomen bij diabetes type I of diabetes type II tegelijk aanpakt en zijn werking niet beperkt blijft tot één gezondheidsgebied.
Eén heel belangrijk effect is dat het extract uit de bladeren van deze plant de opname van bloedsuiker in de cellen bevordert en dus de bloedsuikerspiegel verlaagt. Dit wordt komt doordat bepaalde stoffen in Lagerstroemia zich net zoals insuline kunnen binden aan die receptoren op de lichaamscel die verantwoordelijk zijn voor de opname van glucose uit het bloed. Het verlaagt dus de bloedsuikerspiegel. Zeer belangrijk! Maar er is meer……

Het grote verschil tussen Lagerstroemia exact en insuline is dat insuline, net als enkele andere diabetes medicijnen, het neveneffect hebben dat ze je dikker maken. Niet bepaald handig als je probeert af te vallen om je hart en bloedvaten te beschermen tegen de afzetting van triglyceriden in de vaatwand.

Het tweede effect van deze stoffen uit de Lagerstroemia, komt van ellagitanninen, o.a met de namen Lagerstroemin en PGG, is juist dat ze de groei van vetcellen remmen! Deze tanninen zorgen voor een samentrekkende werking van de cellen waardoor geen vetten meer in de cellen worden toegelaten. Een zeer groot verschil met gangbare medicijnen, die juist een vervettende (adipogene) werking hebben!


Diverse studies laten zien dat een 100% insuline injectie hetzelfde effect heeft op de bloedsuikerspiegel als één met 50- 75% insuline en 25-50% Lagerstroemia extract. Als je dan ook nog eens tegelijkertijd kunt afvallen in plaats van aankomen, levert dat een hoopvol perspectief voor diabeten. Wellicht is het de overweging waard om eens door te spreken met uw behandelend arts.

Naast bovenstaande belangrijke werkingen zorgen weer andere stoffen in Banaba blad voor
1. Een verlaging van de glucoseproductie in de lever
2. Het stimuleren van glucose verbranding in de lever
3. Een toename van glutathion, deze stof kan o.a. bèta cellen in de
alvleesklier beschermen
4. Verlaging van de hoeveelheid triglyceriden in het bloed

Naast PGG en Lagerstroemin is een andere belangrijke werkzame stof in Banabablad, corosolzuur.
Er zijn meerdere internationale studies rondom corosolzuur uitgevoerd. Allen laten ze een positief effect zien ten aanzien van de verlaging van de bloedsuikerspiegel. Het effect is het sterkst bij mensen die last hebben van een postprandiale piek (een glucosepiek na de maaltijd) of met het metabool syndroom of prediabetes. Ook wordt door de inname van corosolzuur (min. 10 mg. per dag of meer, het beste is de werking in softgel capsules) de glucosetolerantie verbeterd bij een orale glucose tolerantietest na 90 minuten.

Diabetici die aan de slag willen met dit product moeten er rekening mee houden dat andere medicatie mogelijk bijgesteld moet worden omdat er anders gevaar bestaat voor hypoglycemie. Overleg altijd met je behandelend arts als je overweegt Lagerstroemia in te zetten als hulp bij diabetes type 1 of 2.

Lees meer op de website Diabetes Voorbij Diabetes Voorbij

dinsdag 29 maart 2011

LEZERSERVARING: EEN TOPPER UIT DE NATUUR!

Regelmatig berichten wij u over natuurlijke hulpmiddelen bij diabetes type 1 en 2. Vandaag willen we graag het enthousiaste verhaal van een ervaringsdeskundige met u delen. Deze man schreef ons na het lezen van ons boek “Diabetes Voorbij” over zijn positieve ervaring met een natuurlijk middel. Met dit overvloedig voorkomende kruid lukt het hem zijn bloedsuikerspiegel te stabiliseren. Ook mensen uit het Diabetes Voorbij team delen de ervaren dat toevoeging van dit kruid aan avondeten of lunch de spijsvertering lichter laat verlopen. De lezer van het boek schreef ons het volgende: “Ik heb erg goede ervaringen nu met het toevoegen van curcuma (geelwortel) aan het eten. Het ruimt vet makkelijk op en zorgt dat de lever weer schoon wordt, wat het algehele metabolisme ten goede komt. Effect al na een weekje. Het wel of niet eten van suiker heeft nu veel minder schommelingen tot gevolg.”

We willen dit vandaag graag met u delen omdat het wellicht ook u helpt om uw bloedsuiker meer in balans te krijgen. Curcuma is een Aziatisch kruid dat het kruidenmengsel kerrie zijn gele kleur geeft. In India staat het erom bekend bij meerdere aandoeningen, ondersteuning te kunnen bieden. Het bevat onder andere stoffen die een ontstekingsremmende werking zouden hebben. Tevens wordt vermoed dat curcuma bescherming zou kunnen bieden bij Alzheimer


Voor het verbeteren van de conditie diabetes type 2 bieden dergelijke kruiden natuurlijk alleen ondersteuning als u in uw dieet matig blijft met suikers en geraffineerde voeding. Curcuma kan u echter fysiek de ruimte geven om het patroon dat de ziekte in eerste instantie veroorzaakte te genezen.

Gaat u met frisse moed en gezond verstand intuïtief aan de slag met de adviezen die we in het boek “Diabetes Voorbij” aan u verstrekken dan kan dit kruid een bijzonder hulpmiddel voor u blijken te zijn. Graag vernemen we van u als u óók positieve ervaringen met dit kruid blijkt te hebben.

Lees voor meer informatie het boek Diabetes Voorbij dat u op deze link kunt vinden Diabetes Voorbij

P.S. Curcuma is een sterk kruid dat de invloed van medicijnen kan wijzigen. Informeert u daarom vóór gebruik even bij uw arts indien u bepaalde geneesmiddelen gebruikt.

zondag 13 februari 2011

WETENSCHAPPELIJK BEWEZEN DAT DIABETES VOORBIJ KAN GAAN

Het boek Diabetes Voorbij doet uitgebreid uit de doeken hoe je door gebruik te maken van 3 eenvoudige stappen diabetes type 2 achter je kunt laten inclusief alle levensbedreigende complicaties. Dit werd lange tijd niet erkend door artsen, ondanks dat ze bij vele patiënten na gerichte inspanningen van de patiënt konden constateren dat de mate van diabetes afnam. Nu besteed zelfs CNN aandacht aan het feit dat diabetes geen eindstation is, maar een waarschuwing dat je je levensstijl aan moet passen. Dus kijk het filmpje, volg de stappen die deze man zette en koop het boek dat deze stappen in duidelijke taal aan je uitlegt als je een extra steuntje in de rug kan gebruiken.



Lees voor meer informatie het boek Diabetes Voorbij dat u op deze link kunt vinden Diabetes Voorbij

woensdag 19 januari 2011

MEDITERRAAN DIEET REDUCEERT KANS OP DIABETES MET 50%

Het goede leven komt uit Zuid-Europa. Olijfolie, pesto, verse tomatensaus, sardientjes, vijgen, verse noten, wijn, de meest uiteenlopende Franse, Spaanse en Italiaanse kazen. De schappen liggen er in de Nederlandse supermarkten vol van. Tv commercials die u rustieke beelden van het mediterrane platteland tonen om u over te halen het nieuwste kant en klaar product te kopen vliegen dagelijks over het beeldscherm.

Eigenlijk niet zo gek als je al het wetenschappelijk bewijs leest en ziet van de gezonde invloed die uitgaat van deze Zuid Europese eet- en levens-stijl. Steeds meer studies worden uitgevoerd naar de oorzaken van het achterwege blijven van hart- en vaatziekten en diabetes bij vele ouderen uit de Mediterrane gebieden. Er is niet eens zoveel nodig om wat van dit goede leven toe te voegen aan uw dieet en levensgewoontes.

In Diabetes Care, het maandblad van de Amerikaanse Diabetes Associatie publiceren een tiental Spaanse wetenschappers het resultaat van een 4 jarig onderzoek naar het gebruik van olijfolie en verse noten in de bestrijding van diabetes.

Het resultaat is even simpel als effectief. Laat de kant en klaar producten voor wat ze zijn. Laat ook uw huidige bak- en braad producten voor wat ze zijn, evenals uw sla dressings en andere oliën.

Voeg in plaats daarvan één liter olijfolie per week toe aan uw dieet. Gebruik het om mee te koken, bakken en salades aan te maken en uw kans om diabetes te krijgen neemt met 50% af!


Als u echt niet van olijfolie houdt en u wilt toch de bescherming genieten van een deel van het mediterrane dieet, voegt u dan dagelijks 30 g verse ongebrande noten toe aan uw dieet. Ook het effect van het dagelijks eten van verse noten werd namelijk onderzocht, dit kwam zelfs nog wat beter uit de bus, met iets boven de 50% minder kans op diabetes type 2.

Dit hoeven niet alleen de amandelen te zijn waar we eerder al over schreven, maar het mogen alle verse noten zijn die in de zuidelijke landen groeien, walnoten, hazelnoten, amandelen of pijnboompitten. U hoeft daar-voor niet af te vallen en ook geen centimeter extra van uw plaats te komen. Voelt u niettemin de behoefte om ook de laatste 50% risico uit te sluiten dan kunt u altijd nog een dagelijkse uur wandelen aan uw dagschema toe gaan voegen. Met deze simpele stappen gaat Diabetes zo ook aan u Voorbij!

Lees voor meer informatie het boek Diabetes Voorbij dat u op deze link kunt vinden Diabetes Voorbij

maandag 10 januari 2011

MELK VERLAAGT VERMOEDELIJK KANS OP DIABETES


Dierlijke vetten staan vaak in de aandacht vanwege het verband dat ze schijnen te hebben met hart- en vaatziekten. Recentelijk komen ook meer positieve effecten aan het licht. Met name het positieve effect van melkvet lijkt aangetoond te kunnen worden. Eén effect is dat melkvet het optreden van diabetes type 2 lijkt tegen te gaan. Het minder voorkomen van diabetes bij mensen die veel melk en melkproducten consumeren werd al eerder aangetoond. Wetenschappers konden echter niet goed verklaren welk deel van de melk deze bescherming veroorzaakte. Ze waren vanwege deze onzekerheid terughoudend in het publiceren van deze uitkomsten omtrent de positieve effecten van het nuttigen van melk en melkproducten. Ook omdat het gangbare advies van diëtisten vaak juist gericht is op het verminderen van consumptie van dierlijke vetten. Het lijkt erop dat nu aangetoond is dat het vetzuur trans-palmitoleïnezuur, dat in melkvet voorkomt, verantwoordelijk is voor deze bescherming.

Dit kan voorzichtig geconcludeerd worden naar aanleiding van één van de onderzoeksresultaten uit de Cardiovascular Health Study , CHS, een langlopend onderzoek (sinds 1989) onder 4000 ouderen naar de invloed van hun leef- en eetgewoonten op het ontwikkelen van hart- en vaatziekten.
Het onderzoek naar de effecten van melk en het trans-palmiteïnezuur werd uitgevoerd door de Harvard Universiteit en vond plaats tussen 1992 en 2006. De resultaten werd recent gepubliceerd in Annals of Internal Medicine

Behalve een verminderde kans op diabetes hadden de onderzochten dankzij de hogere trans-palmitoleïnezuur niveaus in hun bloed ook minder vaak obesitas, een betere cholesterol – HDL cholesterol verhouding, minder last van insuline resistentie en minder eiwitten die duiden op ontstekingen.

Het lijkt er dus op dat het aan iedere diabetes patiënt of persoon die in de risicogroep valt en geen melkallergie heeft zeer aan te bevelen om met enige regelmaat melkproducten te nuttigen. Houd wel de gouden regel aan dat alles wat je met mate tot je neemt het meest positieve effect heeft.

Lees ook voor meer informatie het boek Diabetes Voorbij dat u op deze link kunt vinden Diabetes Voorbij

woensdag 5 januari 2011

VOORKOM DIABETES, VOEG AMANDELEN TOE AAN JE DIEET



Is het niet fantastisch hoeveel mogelijkheden er zijn om zelf wat te doen aan je diabetes? En dat nog wel met hele eenvoudige natuurlijke middelen! Neem nu amandelen, die kleine bruine nootjes (of wit als ze gepeld zijn), ze schijnen vol te zitten met weldadige stoffen. Natuurlijk moet je nu niet de hele dag allen maar amandelen gaan zitten eten, maar als aanvulling op je dieet verdienen ze wel een prominente plaats.

In een onderzoek naar het effect van amandelen, werden 65 proefpersonen met pre diabetes of verminderde glucose tolerantie 16 weken lang op een dieet gezet waarbij 20% van de dagelijkse calorie inname uit amandelen bestond. Na de 16 weken bleek de glucoseintolerantie afgenomen te zijn en daarnaast ook de niveaus Van het “slechte” LDL cholesterol verlaagd te zijn. Deze vermindering van het LDL cholesterol is ook positief nieuws voor de hart- en bloedvaten. Het onderzoek werd uitgevoerd door dr. Michelle Wien, voor de University of Medicine and Dentistry of New Jersey. Dr. Michelle Wien is een wetenschapper die zich heeft toegelegd op onderzoek naar het verband tussen diabetes en voeding. Zij is ook lid van de Amerikaanse Diabetes Associatie (ADA).

Naast bescherming tegen diabetes verlagen noten en speciaal amandelen ook het risico op Alzheimer, bepaalde vormen van kanker (darm en blaas), hart- en vaatziekten en galstenen.
Een bijkomend voordeel van amandelen is dat ze de eetlust remmen doordat ze een verzadigd gevoel achterlaten. Voor mensen die gewicht probeert te verliezen kunnen de amandelen ook een steun in de rug zijn om niet teveel te eten. Als je al begonnen bent met het Ketosis Plan dat je gelezen hebt in het boek Diabetes Voorbij, zijn de amandelen een perfecte ondersteuning om een onverhoopt optredend hongergevoel weg te nemen. Zelf heb ik periodes dat ik (biologische) witte amandelen als ontbijt nuttig met wat fruit of fruitsap, heerlijk! Al met al een smakelijk nootje dat je graag aan je dieet wilt toevoegen!

Ontvang het GRATIS Rapport "Diabetes Voorbij" ga daarvoor naar deze link http://www.diabetesvoorbij.com